Výuka a školení Excelu Výuka a školení Excelu Výuka a školení Excelu
Výuka a školení Excelu Výuka a školení Excelu

úterý 8. října 2013

Ukládání souborů Excelu na SkyDrive

Microsoft nabízí službu, která se jmenuje SkyDrive. SkyDrive je jakési webové úložiště - složka, ke které můžete přistupovat ze všech svých počítačů, které jsou přihlášené ke stejnému účtu.
SkyDrive zatím nemám úplně nastudované - ale zatím se mi zdá, že je to trochu nepraktičtější a trochu těžkopádnější kopie DropBoxu, který dlouhodobě nadšeně používám.
V tomto článku chci ukázat, jak na toto sdílené úložiště nahrávat soubory - protože v dalším článku chci ukázat jak takto publikované soubory využít při tvorbě webových stránek.
Poznámka na úvod - před tím, než začnu nahrávat, je ale nutné mít vytvořený účet Microsoft Live a přihlásit se k němu.
Dále pokračuji podle verze Office.

Ukládání souborů na SkyDrive v Office 2010

Vytvořím nebo otevřu soubor standardním způsobem.
Jdu na Soubor / Uložit a odeslat / Uložit na web



Pak si mohu vybrat konkrétní složku nebo Uložit jako - a vybrat přesné umístění.
Excel mi defaultně nabízí uložení do složky dokumentů. Já ale mohu v rámci Skydrive ukládat kamkoliv - všechen obsah vidím, pokud kliknu na kořenovou složku s nezapamatovatelným názvem.


Vyberu správné umístění a jméno, kliknu na "Uložit" a je hotovo.

Ukládání souborů na SkyDrive v Office 2013

V novějších Office je to snazší - tam už integrace se SkyDrive pokročila dále.
Jdu tedy na Uložit jako / SkyDrive uživatele a pak buď vyberu konkrétní složku, nebo jdu na Procházet, čímž se dostanu do stejného okna jako v předchozím případě.


Žádné komentáře:

Okomentovat