Příklad
Potřebuji vytvořit dokument, který rozešlu více lidem. Přičemž se budou měnit jen drobné části textu, například jména.Návod
Nejprve si připravím tabulku s lidmi, kterým chci psát. V mém případě například vymáhám dluhy od dlužníků, proto tabulka bude vypadat takto:Tabulku v Excelu uložím a zavřu.
Otevřu Word a přejdu na kartu Korespondence.
Kliknu na Vybrat příjemce a vyberu Použít existující seznam...
Nalistuji předem vytvořenou tabulku a potvrdím OK.
Napíšu dopis. To, co je pro všechny adresáty stejné, napíšu "normálně" textem. To, čím se liší (příjmení v oslovení, dlužná částka), nenapíšu, ale vyberu příslušné slučovací pole.
Dokument pak vypadá takto:
Je hotový. Teď záleží, jestli jej chci poslat mailem nebo vytisknout. Ve volbě Dokončit a sloučit vyberu "Tisk dokumentů..." nebo "Odeslat emailové zprávy...".
Tisk není třeba dále vysvětlovat. Pokud posíláte email, musíte v dalším kroku vybrat sloupec, ve kterém se nachází mailová adresa, a doplnit předmět mailu.
Odeslané maily zůstávají v Odeslaných v Outlooku - jako byste je odeslali ručně.
Díky!
OdpovědětVymazatPomohli mi to ... :)